Followers

Friday 6 July 2012

BLENDED ORANGE CAKE


BLENDED ORANGE CAKE

Bahan2nya:
1 biji buah Orange
1 cawan minyak masak - (saya guna sunflower oil)
*2 cawan Tepung Gandum 
*1 sudu teh Baiking Powder
Campurkan bahan bertanda * dan ayak - saya guna tepung naik sendiri
3 biji Telur
2 cawan Gula Halus
1 sudu teh Esen Oren - saya tambah
Beberapa titik Pewarna Kuning - saya tambah

Cara Membuatnya:
1. Belah buah orange, buang biji da pulur putih tengah. Potong kecil2 bersama kulit2nya sekali. Blend bersama minyak, gula, telur, pewarna & esen.

2. Tuang ke dalam mangkuk damasukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis.
3. Masukkan kedalam loyang yang telah digris dan dialas derngan kertas.Bakar pada suhu 140C selama 1jam atau sehingga kek masak.
Saya kukus selama lebih kurang 45minit.
Gebussss...

No comments:

Post a Comment