Followers

Wednesday 25 April 2012

Carini Food Station Medan Selera Selayang

2 hari lepas saya & Harith buka youtube dan ternampak lah satu video ni. JJCM TV3, pengacaranya Qi. Tempat yang dia pergi tu hanya dalam medan selera Selayang Baru. Siap ada phone number sekali. So saya call untuk pastikan pukul berapa kedai tu tutup. Alhamdulillah..rezeki kami..kedai tu buka dari 5pm - 12am.
So apalagi..on the spot malam tu juga kami ke sana. Senang je nak cari tempatnya. Kalau dari kl, ikut jalan ke Hospital Selayang. Traffic light pertama selepas fly over Hospital Selayang, masuk kiri. Jalan terus..nampak masjid dikiri jalan...hhaaaaa Medan selera tu di sebelah kanan.

Gerai ini menyediakan masakan Cina & Thai. Masa mula-mula sampai tu adalah cuak sikit sebab food court..faham2 je lah kannn.. So kami pun order:

Ikan Bawal Emas Masak Asam

Ikan nya ya amat FRESH...sedap. Cukup rasa..

Terung Goreng dengan Taucu

Thai Taufu..(Kalau tak silap macam tu lah namanya..hehehehe)
Inilah yang kami order jam 11pm untuk makan berdua. Ikan tu besarrr...Kalau korang tengok ikan bawal emas di pasar tu, saiz paling besar tu lah yang kami dapat. Masuk je makanan ke mulut kami berdua terkedu...makkk sedapnyerrr. Selama kami di KL kalau nak makan ada saja yang tak kena. Rasa macam ni lahhh macam tu lahhh. Tapi yang ni rasa cukup2 jerr. Tak masin tak masam..sangat menepati selera kami..
Kami pun makan tak bersuara.... dan akhirnya...
Urrrpppp...alhamdulillah...

Kalau tokey tu tengok mesti dia senyum sampai telinga....hehehehe
Harith terus komen..kalau macam ni rasanya, ikan tu saja pun rm50 dia sanggup bayar. Sebab harga makanan tak stated clearly kat menu..kami pun bukan jenis yang bertanya selalunya...

Tibalah masanya untuk bayar...

Haaaa????? Biar betul dikkk...adik tu terkejut tengok kami sebab mungkin dia ingat kami kata mahal kot..tak pun dia dah mula risau kalau2 kami tanya ada pinggan nak basuh tak...:D. 


Amatlah berbaloi-baloi..jika dibandingkan dengan rasanya..hmmm really reasonable price. (atau mungkin kami ni yang dok tengah2 KL ni macam "jakun" sikit kot sebab KL ni apa yang murah nyerrr)

Memang salute lah kat tokey merangkap chef kedai tu..bukan senang nak jadi chef dan tokey tau. Kalau tak silap tokey dia ni Chinese Muslim.Masak sorang2 je tau. Adalah sempat  saya snap gambar curiii ni...ampunnnnn!!!!!!

Inilah tokey kedai tu..dok check stock sebelum tutup.
Rate: 5/5
Restoran Carini Foods Station
G7, Jalan SJ7,
Taman Selayang, Batu Caves,
Selangor
H/P No: 012-6868341
Off every Wednesday

9 comments:

  1. YIP KUM FOOK SALAH GUNA KUASA(MCA)
    尊敬的女士们,先生们,
    遗憾地告知,SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (菩提寺) No. 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia。Gombak MCA YIP KUM FOOK 领导的菩提寺, 利用缅甸佛教僧侣做生意,婚姻行政.

    外国人非法聚集的地方......这是很可耻的佛教。

    希望马来西亚人民和政府采取行动,这样人民和国家不不会坠毁

    Tuan-tuan & Puan-puan yang dihormati sekalian
    Dengan dukacitanya di maklumkan sebuah BUDDHIS KUIL SAMNAK SAMBODHI, No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur Malaysia. Yang di pimpin oleh MCA Gombak YIP KUM FOOK dan guna (upah) Sami Buddha dari Myanmar menjalankan perniagaan, perkahwinan dan lain-lain di dalam Kuil.

    Juga gunakan gelanggang politik dan tempat berkumpul orang asing menjalankan perkara haram……ini sangat-lah memalukan orang yang beragama Buddha.

    Harap orang ramai dan kerajaan Negara Malaysia mengambil tindakan, supaya rakyat dan Negara tidak terjahanam

    Dear Ladies & Gentlemen,
    With a deep regret informed SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE at No. 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. That the party led by Gombak MCA YIP KUM FOOK and employment (wage) Buddhist monks from Myanmar to do business, marriage etc. in the Temple.

    Also use the political arena and the run gathering of illegal aliens ...... this very shameful of Buddhist

    Hope the people and the government of Malaysia to take action, so that the peoples and not crashed

    MCA MALAYSIA

    ReplyDelete
  2. Dear everyone,
    Careful of YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) because this man is cheating and disturbing of many people’s wives, and also cheating of Buddhist Temple (SAMNAK SAMBODHI)’s money.
    Recently, many people know in what he”yip” did, please stay far from him. He is lawyer, Datuk, MCA Chairman and etc. or everyone can research at Website “YIP KUM FOOK”
    Loh Guan Lye
    Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  3. LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES
    To all Malaysians respected,

    respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

    Thank you,
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete
  4. DATUK YIP Kum FOOK, MCA PENGERUSI GOMBAK menghina dan ANTI Sami-Sami Buddha.

    Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,

    Saya ikhlas hendaklah menggunakan bahasa secara terbuka pengalaman pahit yang sebenarnya telah berlaku di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.

    Saya tidak berpuas hati dengan Pengerusi MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (Yip Kum Fook) kerana dia menggunakan cara yang ganas dan sombong dalam membawa masuk sekumpulan individu dari tempat-tempat lain untuk memprovokasi dan memijak sucidarat dan tanpa apa-apa sebab bunyi yang dipanggil polis untuk menahan Sami apabila bertentangan untuk mengaibkan penyembah Buddhisme.

    Saya amat ingin bertanya di sini bahawa apa dosa besar dan jenayah telah dia telah melakukan setakat anda peguam Datuk Yip Kum Fook dengan cara atau oleh penjahat yang dipanggil polis untuk menahan seorang rahib yang seperti dia?

    Saya datang dari Pulau Pinang, saya adalah pendatang baru dan saya sementara meletakkan di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI untuk mengkaji dan belajar untuk mempraktikkan Buddhisme. Ketika di kuil tersebut, saya tidak tahan dengan cara yang peguam Datuk Yip Kum Fook berkelakuan, sikap anda tidak sopan, sombong dan tidak terkalahkan dalam merawat ketua Sami di Kuil.

    Kerana saya berkata beberapa perkataan mengenai kelakuan anda kepada anda peguam Datuk Yip Kum Fook, anda menggunakan cara-cara kotor untuk menyakiti Sami. Ia adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan membuang satu contoh yang sangat buruk.

    Untuk pengetua sebuah sekolah, jika pelajar itu dan telah melakukan suatu kesalahan, pihak polis mestilah sebagai perkara ihsan bertemu dengan pengetua, cuba untuk memahami situasi sebenar, sebelum polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.

    Tetapi ia memohon maaf untuk mengatakan, bahawa peguam Datuk Yip Kum Fook yang dirinya adalah seorang peguam memilih untuk mempunyai dilakukan. Jika tidak, dia tidak bertindak selaras dengan ajaran Agama Buddha dan memandang rendah kepada semangat Buddhisme untuk satu tujuan, menunjukkan bahawa dia adalah pengerusi yang kuat Bahagian MCA Gombak dan pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau menuntut pihak polis untuk menahan Sami Buddha untuk merealisasikan motif beliau

    Ia amat bertuah yang disebabkan oleh hakikat bahawa agama itu sendiri adalah satu perkara yang sensitif, malah anggota polis Melayu difahami dan dihormati agama, budaya dan adat resam kaum lain, jadi mereka tidak terburu-buru mengambil apa-apa tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.

    ReplyDelete
  5. Anonymous9/26/2012 8:08 AM
    Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  6. We hope the ruler of Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Cancel or revoke this title of Datuk ship DATUK YIP KUM FOOK叶金福 because he is very bad in the Chinese community in Malaysia, also very disturbed Buddhist monks, anyone can write a letter to the Sultan of Selangor to inform about MCA YIP KUM FOOK叶金福

    We also hope that everyone loves Malaysia, do not mess it up and don't like other people, only then we can live in this country in peace and happiness. DATUK YIP KUM FOOK叶金福 is very proud of himself, now the world is different from the past and now many people have education, you cannot fool them

    DATUK YIP KUM FOOK叶金福made the Samnak Sambodhi Buddhist Temple (吉隆坡甲洞帝沙再也三宝) destroyed and now the Temple is near to collapse because he is playing politics in the temple, everyone know about that

    Sharing by Tony Toh & friends

    ReplyDelete
  7. DATUK YIP KUM FOOK叶金福 ruined Buddhist monks in Malaysia for kicking monks from Buddhist temple, Taman Desa Jaya, Kepong but he will accept his karma in the future, his life will collapse soon

    He is one of the Mara to disturbed Buddhist monks, all the monks come to practice Dhamma in the Temple, and you (DATUK YIP KUM FOOK叶金福) is the president of the temple, why do not you understand the Buddha's teachings. People donate some money to build a temple for the Buddhist monks to practice meditation, not for you to play politics in the temple

    Now will everyone know about you, you are destroying and harassing Buddhist monks, you will embarrass from your MCA, bar association, Buddhist association, friends and so on

    We know the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (吉隆坡甲洞帝沙再也三宝), is very good with the foundation monks but the committee members are very proud of themselves

    Buddhist Kepong group(Brother Yap)

    ReplyDelete
  8. Simon Low Kok Meng ialah Datuk Yip Kum Fook adik ipar dan CID, kerana membawa maklumat berita kepada keluarga datuk Yip, kena berhati-hati dengan mereka, selalu mendatangkan masalah kepada orang kepong dan Taman Desa Jaya, Kepong, sekarang ramai yang tahu tentang apa yang mereka lakukan

    Semua perkara yang mereka lakukan seperti membakar Kuil Hindu (Taman Daya) dan mengeluarkan sami-sami Buddha dari Samnak Sambodhi atau kuil Buddha di Taman Desa jaya, kepong...juga MCA runtuh kerana mereka juga, mereka mendapat kuasa untuk mendapatkan wang dan untuk mereka berniaga

    Cina, India, Melayu dan lain-lain perlu berhati-hati yang tinggal di Kepong, kerana golongan ini boleh melakukan sesuatu kepada semua orang. Datuk Yip Kum Fook ialah seorang peguam (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) No 2A & 2B, Tingkat 2, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan... tetapi ada orang atau kawan-kawannya berkata, Datuk Yip Kum Fook bukan peguam sebenar, kerana Datuk Yip membeli sijil dari beberapa institut undang-undang di UK sahaja

    Kami berharap kini presiden Malaysia (Datuk Seri Anwar) akan menyemak Datuk Yip Kum Fook kerana banyak komen dan posting di internet, dan ramai orang mengesyaki melakukan projek haram dan kesilapan undang-undang di Malaysia

    Perkongsian dan siaran oleh Encik Chong dan keluarga, Kepong

    ReplyDelete
  9. Venerable PHRA PIYA DHAMMO is a retired police officer of the Singapore narcotics criminal investigation department, after he retired and he joined the monastic life at the Mahindarama Temple in Penang under Venerable Dr. Elgiriye Indarathana, the incumbent chief at the time

    Later, he practiced Buddhist teachings, Dhamma, and temple rules by wearing white clothes for three years before being ordained a Buddhist monk and he lived with a chief monk for five years to study full subjects in Buddhism to follow the rules of Vinaya (culture, morality, meditation and others)

    Therefore, my Master (Phra Piya Dhammo) said, he travelled to many places to practice the Dhamma and gain more experience in the areas of Kuala Lumpur, Selangor, and Melaka

    And he stopped at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong for training under a good MASTER there, but so many Ghosts to be bothered as YIP KUM FOOK (lawyer), this YIP KUM FOOK is the president of SAMNAK SAMBODHI and YIP KUM THIS FOOK also called the police to arrest him, using that annoying gangster as well

    Many things my Master told us about him traveling for Dhamma training, the worst place in SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE because YIP KUM FOOK (lawyer) did not respect the monks and other committee members

    MAHINDARAMA BUDDHIST TEMPLE (Dhamma friends)
    PENANG, MALAYSIA

    ReplyDelete