Followers

Saturday 10 November 2012

MEMBAKAR SEGALA URAT PERUT

Semalam masa di cafe untuk lunch saya makan Pashu Fried Rice yang mana rasa nya masin,masam dannnnn pedas. Saya memang tak boleh sangat2 makan nasi goreng ni. Memang tak sesuai dengan perut saya. Asal makan je mesti ulang alik ke toilet. Berumahtangga kat dalam toliet tu. Yang hairannya customermakan ok je..tokey nya pulak tak tahan,,hehehehe. Actually Pashu Fried Rice ni adalah resipi Myanmar. Nasi goreng belacan yang diletakan cili api yang banyak serta beberapa rempah lain. Memang sedap bila makan taknak stop lagi..tapi perut ni (dengan nada sedih..huuhuu)
 
Dalam sakit2 perut tu masih lagi saya makan pedas..pelikkan? Nak tahu ap menu saya hari ni? Haaaa....tadaaa...
Spicy Green Chili Fried Chicken
SPICY GREEN CHILI FRIED CHICKEN
Bahan2nya:
400gm Ayam - dipotong kecil digaul dengan garam & kunyit kemudian digoreng
*20 biji Cili Padi
*1 labu Bawang Besar Merah
Bahan bertanda * dikisar halus
1 senduk Minyak - untuk menumis
 
Cara Membuatnya:
Panaskan minyak. Tumis bahan yang sehingga naik bau dan agak garing. Masukkan ayam goreng tadi kedalam cili. Kacau dan masak sehingga cili dan ayam sebati dan benar2 masak. Jika kurang rasa garam bolehlah ditambah. Angkat dan hidangkan...dan saya makan dengan ini...

Kangkung Goreng
Kangkung ni goreng biasa je. Tumis bawang putih yangbanyak (sebab saya suka makan bawang putih) masukkan sayur kangkung dan sedikit serbuk secukup rasa maggi sebagai perasa...itu je. Ooooppaa san serbuk lada putih.

No comments:

Post a Comment