Followers

Tuesday 12 June 2012

BERSYUKUR & LUNCH ORANG SAKIT

Kita kena bersyukur dengan apa jua dugaan yang diberi pada kita. Bila kita diberi kesihatan yang baik maka kita kena sentiasa bersyukur dan ingat padaNYA.
Bila kita ditimpa musibah, sakit atau kesusahan maka janganlah kita merungut, marah, mengeji tetapi adalah lebih baik kita bersyukur dan menerima segalanya sebagai dugaan dariNYA. Insan yang disayangiNYA akan terus diuji..diuji...& diuji...



Kerana setiap yang berlaku itu membuatkan kita terfikir untuk...

Dan ingatlah bahawa...
Amin...

Setelah berhari2 menahan sakit, berjaga malam kerana langsung tak boleh tidur..alhamdulillah hari ni lepas zohor, setelah benar2 pasti boleh ambil ubat, barulah saya makan ubat batuk. Sebaik je makan terus terlena dan sedar je dah 4.45pm..Ya Allah. Cepat2 bangun sempurnakan apa yang wajib kemudian terasa lapar..sangat lapar...
Jadi inilah masanya untuk makan sebab dah beberapa hari ni makan pun tak lalu..Simple je cuma Telur Dadar & Sayur Brokoli Goreng..
Nasi Putih & Telur Dadar
Sayur Brokoli Goreng
Sayur brokoli dipotong dan dibersihkan kemudian saya goreng dengan sedikit minyak dan bawang putih. Kemudian letak sedikit perasa (garam & lada). Simple.. saya suka letak bawang putih banyak2 masa saya goreng sayur. Itu cara saya..inilah caranya lunch orang sakit.


No comments:

Post a Comment