Followers

Tuesday 10 April 2012

PANAS HATIIIIIII!!!!!!!!!!!

Hari 1:
Pelanggan:
"Encik tv yang saya beli dr company encik rosak. Boleh encik hantarkan technician untuk check sbb tv tu dalam warranty lagi."

Company: "Ok, bagi butiran cik dan esok akan ada technician yg akan call cik."

Hari 2:
Pelanggan:
"Hello cik...sampai sekarang xde org call saya lagi ni. apa statusnya?"

Company: "Ooooo...kami dah EMAIL pd bahagian yg berkenaan. Bila diaorg BUKA email nanti, mereka akan col cik.."
Pelanggan: "HAH!!!!!?????"

5 Hari kemudian:
Company:
"Cik, ada tak sesiapa dari technician kami call cik?"

Pelanggan: "Tak, kenapa?"
Company: "MEMBER CARD cik dah expired. Mungkin sebab tu technician kami xleh buat apa2. Cik kena RENEW card cik dulu baru mereka boleh buat kerja."
Pelanggan
: "WHATTT???!!!!"

Keesokkan harinya:
Pelanggan: "Cik, saya dah renew member kad saya."
Company: "Ok saya dah dapat nampak dalam sistem ni. Saya akan email pada technician kami. Esok public holiday, lusa mungkin baru diaorang buka email. Jumaat mungkin diaorang akan call cikkk..."
Pelanggan: "Tuutttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Saya bukannya saja nak complaint orang tapi saya beli 2 barang tv dan fridge secara cash 2 tahun lepas. Bila tv problem sekarang dan masih dalam warranty saya ada hak untuk complaint pada syarikat berkenaan. Dah seminggu benda ni macam takde makna pada diorang. Saya pilih company ni sebab dia ada banyak branch di Malaysia ni. Jadi mudahlah untuk saya jika ada berlaku apa2. Tapi tak sangka pulak jadi macam ni.
Bayangkan kalau orang ambil secara installment, boleh tak diaorang delay bayar seminggu dua?? Alamatnya kena interest tak pun telefon berdering2 nonstop. Atau pun siap hantar orang datang ke rumah. Black list nama kalau nak ambil lain kali.
Dah lah musim bola sekarang....:( Memang sesuai dengan slogannya "BEZA MEMANG BERBEZA" beza sangat2..

No comments:

Post a Comment